Floyd & Hamilton gaat avontuur aan met Studelta

Floyd & Hamilton lanceerde onlangs de nieuwe website van Studelta. Met de kersverse website geeft Studelta een nieuwe impuls aan haar merkverhaal, waarbij een sterkere focus ligt op haar twee doelgroepen: opdrachtgevers en (potentiële) kandidaten.Daarnaast is er een nieuwe My Studelta-omgeving ontworpen waarin gebruik wordt gemaakt van een geavanceerd Applicant Tracking System. Deze omgeving gaat veel verder dan een standaard job alert en geeft kandidaten onder andere meer inzicht in hun sollicitatieprocedure. Op termijn krijgen kandidaten hier ook zicht op o.a. hun salarisontwikkeling en vrije dagen.

Een gewaagde positionering

De oude website van Studelta was vooral gericht op het werven van kandidaten. Studelta richt zich op ambitieuze starters die willen investeren in hun eigen ontwikkeling. Op de nieuwe website wordt er nu een gelijkwaardiger deel gewijd aan opdrachtgevers. Zo laat de organisatie de werkomgeving en de leiderschapsstijl van opdrachtgevers beter naar voren komen. De website spreekt daarnaast van ‘avonturen’ in plaats van vacatures. Studelta neemt hier een risico, omdat de meeste kandidaten in hun online banenjacht het woord ‘vacatures’ in hun zoekopdracht gebruiken. Met deze insteek hoopt de organisatie aan enige vorm van preselectie te kunnen doen en vooral zelfbewuste, hoogopgeleide starters aan te trekken.

Ramses Serno, CEO van Floyd & Hamilton, over de nieuwe website van Studelta: “De website zorgt ervoor dat de kernwaarden van Studelta veel beter naar voren komen. Dit maakt hen anders dan andere marktpartijen. Het onderscheidend 
vermogen moest dan ook duidelijk naar voren komen op de nieuwe website. Daarnaast wilden we dat de opdrachtgevers volwaardig werden gepresenteerd en vertegenwoordigd op de website. Zij bepalen toch ook voor een groot deel de werkbeleving van de kandidaat. We zijn met Studelta dit avontuur aangegaan om deze doelen terug te laten komen in de nieuwe site. Het eindresultaat mag er zeer zeker zijn.”

Martijn van Rossum, CEO van Studelta: “We hadden maatwerk nodig, we waren op zoek naar iets bijzonders. Aan deze vraag heeft Floyd & Hamilton absoluut voldaan. Ze hebben de nodige ervaring in huis over onze sector en hebben een flinke dosis expertise op het gebied van arbeidsmarktbemiddeling. Onze nauwe samenwerking is soepel verlopen. Uiteindelijk is er een toffe website neergezet die anders was dan dat we in eerste instantie hadden bedacht, maar die veel beter aansluit bij wat we eigenlijk zochten. Het avontuur van werkgeluk begint bij Studelta.”

Ons Laatste werk

Eneco

Eneco laat zien hoe een optimale vacaturepagina eruit moet zien doordat deze iedere keer weer uniek is. Geholpen door het inzetten van een slim CMS, die op basis van dynamische vacature data, de content op de vacaturepagina verrijkt. Zo ontstaat een unieke vacaturepagina, die daadwerkelijk gericht is op de specifieke persona die gezocht wordt.

Bekijk de case
WE Fashion

Een website die naadloos aansluit bij de WE Fashion branding mede dankzij de dynamische en goed gestylde beelden.

Bekijk de case
Hunkemöller

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 13 landen websites, draait om verleiding, inspiratie en conversie. Drie belangrijke optimalisaties dragen continu bij aan de candidate experience.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram