Hunkemöller

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 13 landen websites, draait om verleiding, inspiratie en conversie. Net zoals in de winkels. Hunkemöller heeft namelijk als visie dat elke kandidaat die solliciteert, niet alleen maar een kandidaat is maar ook een potentiële klant. Hunkemöller’s wereldwijde strategie is volledig gericht op de “Shero”, waarbij het draait om “being a much-loved, social & inclusive brand” – volledig gericht op het leveren van een worldclass service waar de Shero ook winkelt.
Geïnspireerd door deze Shero strategie heeft Floyd & Hamilton drie belangrijke optimalisaties doorgevoerd zodat het bij Hunkemöller, ook in het recruitmentproces, nu nog meer draait om verleiding, inspiratie en conversie.

10 sec. on-site solliciteren

Een goede conversie is van groot belang. Daarom hebben we gerealiseerd dat de kandidaat on-site kan solliciteren in plaats van via het externe formulier van Workday. Dit was nog niet in eerder in connectie met Workday door een andere partij succesvol gedaan. Hunkemöller had een 4 pagina’s tellend sollicitatieformulier en dit is ingekort tot het minimaal noodzakelijke. Ook is dit formulier prominent geplaatst

Chatnavigatie

Op basis van kennis en ervaring weet Hunkemöller dat de Shero liever chat dan telefoneert. Ook wilde Hunkemöller meer fun en inspiratie toevoegen aan de recruitmentsite, aangezien dit het employer brand versterkt. Vanuit die gedachte hebben we gezamenlijk een unieke, interactieve en inspirerende chatnavigatie ontwikkeld waarin elke persoon de juiste candidate experience ervaart met veel fun. Dus zowel leuke en inspirerende filmpjes, foto’s en gifjes maar ook een salariscalculator is onderdeel van deze chatnavigatie. Vooral mobiel is hierdoor een optimale ervaring gecreëerd.

Refer a (S)hero

Hunkemöller medewerkers weten als geen ander wat het werk omvat, kunnen goed de verwachtingen managen en herkennen direct de eigenschappen van een Shero. Waar de meeste referral tooling gericht is op de eigen medewerkers, staat hier de kandidaat centraal. Dus al direct gericht op informatie en inspiratie, waarbij de kandidaat, dankzij dynamische content, uiteindelijk landt op een gepersonaliseerde pagina.

Resultaat

on-site solliciteren

Eerste internationale recruitmentsite in Nederland, waarbij de kandidaat on-site kan solliciteren i.p.v. in een extern formulier van Workday
Binnen 10 seconden solliciteren op de recruitmentsite
Wereldwijd een stijging van 8% in de conversie ten opzichte van oude situatie

Resultaat

Referred (S)hero

Voor medewerkers een wereldwijde toegangelijke referral tool via de Employee App waardoor zij echt brand ambassadors zijn
Referred (S)hero’s staan centraal en worden direct geïnspireerd
Truly Personal, Fun & Fast solliciteren door middel van het Refer a (S)hero programma

Resultaat

chatnavigatie

Doordat je 80% van de vragen, die de kandidaat stelt, al kent, kan je dankzij de chatnavigatie de kandidaat door het juiste pad sturen
Chatnavigatie voegt enorm veel fun toe. Past helemaal bij Hunkemöller
Betere automatische selectie van digital-savvy kandidaten
Recruitment is, mede dankzij de goedwerkende recruitmentsite, geen losstaande activiteit in de Hunkemöller organisatie maar levert een wezenlijke bijdrage aan Hunkemöller’s overall customer strategy “Everything is designed for our Shero”. Dagelijks hebben meer dan 400 sollicitanten niet alleen een unieke en inspirerende candidate experience maar tegelijkertijd ook een inspirende brand 
experience. Elke kandidaat kan tenslotte net zo goed ook een klant zijn of worden. Dankzij alle optimalisaties is de hele sollicitatieprocedure van start tot aanname nu digitaal. De time-to-hire is enorm afgenomen. Dit betekent een enorme efficiency slag, qua tijd en ervaring, voor zowel de kandidaat als voor Hunkemöller.
“De doelstelling voor 2020 is om het sollicitatieproces van de kandidaat te versnellen en de kandidaat-ervaring voor de zeer digitaal gerichte doelgroep, welke tevens de belangrijkste doelgroep is, sterk te verbeteren.”
Anne Albracht
Global Recruitment Manager

Expertises

Integratie en Tech
Concepting
Design
UX
Stories

Ons Laatste werk

Aviko

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 7 landen websites, draait om inspiratie en conversie. Het slimme CMS Content Composer zorgt ervoor dat de verschillende landingspagina’s (vacaturedetailpagina, vakgebieden en onze verhalen) leiden tot logische candidate journeys en soepele conversies.

Bekijk de case
NS

De Nederlandse Spoorwegen staan al jaren bekend om hun goede employer branding en hun uitgekiende recruitmentstrategie. Ook hun recruitmentwebsite werd al veel geprezen, maar toch zijn ze niet stil blijven zitten. Er is weer een nieuw én sterk verbeterd recruitmentplatform ontwikkeld.

BEKIJK DE CASE
UMC Utrecht

Een website die naadloos aansluit bij de UMC Utrecht branding en die mede dankzij de dynamische content bezoekers informeert, maar vooral ook inspireert. De veelzijdigheid van deze ‘essentiële’ top-werkgever komt goed naar voren en er is vooral zorg besteed aan de verschillende en optimale candidate journey’s.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram