Eneco

Het uiteindelijke doel van een recruitmentsite zou moeten zijn, dat de bezoeker geïnspireerd wordt en besluit om over te gaan tot een sollicitatie. Dit kan door middel van de doelgroepenpagina’s, gericht op een specifieke doelgroep, maar de ultieme vorm is de unieke vacaturepagina, die gericht is op de specifieke persona die gezocht wordt.
Als je kijkt naar de meeste vacaturepagina’s op corporate recruitmentsites die gepubliceerd worden in Nederland, is 99% niet inspirerend door beperkingen in de technische architectuur. Ook Eneco liep er tegen aan dat de vacaturepagina voornamelijk ‘platte’ tekst bevat wat vanuit het ATS (Applicant Tracking Systeem) verstuurd wordt naar de site, waardoor deze nooit inspirerende content bevat.
Bij Eneco bezoekt 42% van de bezoekers de vacaturepagina en besteedt hier gemiddeld 2 minuten. De vacaturedetailpagina is een landingspagina op zich en vaak zelfs de enige pagina die een bezoeker te zien krijgt, als er specifieke campagnes ingezet worden. Hiermee is het dus één van de belangrijkste pagina’s van deze recruitmentsite, aangezien dit het punt is waar de bezoeker besluit of hij/zij bij Eneco wil werken.
“Kunnen we er samen voor zorgen dat iedere vacaturepagina op de recruitmentsite uniek is, dus dat deze inspirerende en relevante content bevat voor de persona die we zoeken, maar wel zo dat er voor de recruiters geen extra werk benodigd is wanneer zij een vacature publiceren in het ATS?”
Hanneke van der Heijden
Senior Employer Brand Manager & Corporate Communicatie Manager

Componenten

Om te beginnen heeft Floyd & Hamilton een design gecreëerd van de ultieme vacaturepagina. Deze ultieme pagina bevat alle componenten die benodigd zijn voor de optimale Eneco candidate experience.

Ieder gewenst component voor deze pagina is vervolgens gebouwd en flexibel beschikbaar gemaakt in het CMS. Vervolgens wordt dit component op basis van een algoritme ‘gehangen’ aan de specificatie van de te publiceren vacature, zoals bijvoorbeeld vakgebied, doelgroep, team, locatie en recruiter.

De drie betrokken partijen (Eneco, PeopleXS en Floyd & Hamilton) zijn samen aan tafel gegaan om er voor te zorgen dat er genoeg specificaties voor de vacature in het ATS zijn (vacature meta data) en dat deze data juist in het CMS (Content Management Systeem) terecht komen bij iedere vacature. En dit zonder dat de recruiter hoeft na te denken over de achterliggende content.
Een persona per vacature die direct prominent in beeld is
Het team wat zich aan je voorstelt
Een video waar meer over de vacature verteld en getoond wordt
Een testimonial van jouw toekomstige collega
Andere vacatures die voor jou geschikt kunnen zijn
Binnen het CMS wordt er centraal content gecreëerd per specificatie. Dit betekent dat wanneer een vacature vanuit het ATS geïmporteerd wordt in het CMS, dit laatste systeem precies weet welke content componenten dynamisch geplaatst moeten worden om de vacaturepagina te verrijken zodat deze uniek is voor die specifieke vacature. De kwaliteit van de content wordt hiermee bij iedere vacature gewaarborgd.
Eneco laat nu echt zien hoe een optimale vacaturepagina eruit moet zien doordat deze iedere keer weer uniek is. Hoe persoonlijker, hoe beter. Om dit mogelijk te maken worden zij geholpen door het inzetten van een slim CMS, die op basis van vacature data uit het CMS, de vacaturepagina op de recruitmentsite verrijkt zodat deze volledig aansluit op aan de hun visie.

Resultaat

90% van de vacaturepagina wordt dynamisch verrijkt met unieke content voor de gezochte persona
Campagnes kunnen worden ingezet op vacatureniveau i.p.v. op doelgroepenniveau. Uit onze data blijkt dat deze campagnes een hoger succespercentage hebben doordat het conversiepad korter is.
Enorme tijdwinst voor recruiters omdat zij, binnen afzienbare tijd, op basis van de componenten een vacature kunnen publiceren, die toont als een unieke ervaring voor de gezochte persona.
Door de content centraal in het CMS vast te leggen is er nog meer grip op de kwaliteit van deze content

Expertises

Tech
Design
UX
Stories

Ons Laatste werk

Aviko

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 7 landen websites, draait om inspiratie en conversie. Het slimme CMS Content Composer zorgt ervoor dat de verschillende landingspagina’s (vacaturedetailpagina, vakgebieden en onze verhalen) leiden tot logische candidate journeys en soepele conversies.

Bekijk de case
NS

De Nederlandse Spoorwegen staan al jaren bekend om hun goede employer branding en hun uitgekiende recruitmentstrategie. Ook hun recruitmentwebsite werd al veel geprezen, maar toch zijn ze niet stil blijven zitten. Er is weer een nieuw én sterk verbeterd recruitmentplatform ontwikkeld.

BEKIJK DE CASE
UMC Utrecht

Een website die naadloos aansluit bij de UMC Utrecht branding en die mede dankzij de dynamische content bezoekers informeert, maar vooral ook inspireert. De veelzijdigheid van deze ‘essentiële’ top-werkgever komt goed naar voren en er is vooral zorg besteed aan de verschillende en optimale candidate journey’s.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram