DHL

DHL is vandaag de dag ’s werelds grootste logistieke bedrijf. Met een internationaal team van 380.00 professionals worden 220 landen en regio’s bediend, allemaal met een passie voor logistiek en om nieuwe markten te bereiken. In Nederland bestaat DHL uit de 5 Business Units die vanuit verschillende locaties in Nederland opereren. De activiteiten van deze Business Units zijn weliswaar allemaal gericht op logistieke dienstverlening, toch is de aard van de werkzaamheden en de verschillende functies zeer gevarieerd en niet altijd even goed bekend.

Producten

ATS integratie
Recruitmentwebsite

Expertises

Concepting
Design
UX
Stories
DHL heeft aan Floyd & Hamilton gevraagd om een recruitmentsite te ontwikkelen waar niet alleen aan de voorkant de verscheidenheid aan activiteiten en functies wordt getoond, maar waar ook aan de achterkant de verschillende ATS-systemen goed met elkaar en met de website integreren. De candidate journeys mogen niet lijden onder de keuzes voor verschillende backoffice systemen en op de website moet DHL zich als één werkgever tonen.

Employer Branding

Mocht DHL zichzelf voorheen vanuit een interne focus op de website presenteren (Business Units en afdelingen), in de nieuwe website is vooral gekeken naar wensen en gedrag van de belangrijkste doelgroepen waarvoor de website is neergezet. Dus meer op basis van werelden (op de homepage), een sectie vakgebieden en pas later de Business Units. Voor een kandidaat is het mogelijk om alleen door de keuze voor bijvoorbeeld chauffeur te maken, de betreffende vacatures van alle units. Het is daarmee met de nieuwe site gelukt om de kandidaat echt centraal te stellen.

ATS-integraties

Het samenvoegen van 3 business units op één recruitmentplatform maakte het niet alleen belangrijk om goed naar de verschillende doelgroepen te kijken, maar ook om ondanks de verschillende ATS systemen toch een eenduidige presentatie en journey te creëren. Er is gekoppeld met Taleo en Avature. Het snel en eenvoudig solliciteren, het laden van de vacatures en het volledige doormeten van het sollicitatie proces is ondanks de verschillende koppelingen en met name het lastig te integreren Taleo toch volledig geslaagd.

Ons Laatste werk

Eneco

Eneco laat zien hoe een optimale vacaturepagina eruit moet zien doordat deze iedere keer weer uniek is. Geholpen door het inzetten van een slim CMS, die op basis van dynamische vacature data, de content op de vacaturepagina verrijkt. Zo ontstaat een unieke vacaturepagina, die daadwerkelijk gericht is op de specifieke persona die gezocht wordt.

Bekijk de case
WE Fashion

Een website die naadloos aansluit bij de WE Fashion branding mede dankzij de dynamische en goed gestylde beelden.

Bekijk de case
Hunkemöller

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 13 landen websites, draait om verleiding, inspiratie en conversie. Drie belangrijke optimalisaties dragen continu bij aan de candidate experience.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram