DHL

DHL is vandaag de dag ’s werelds grootste logistieke bedrijf. Met een internationaal team van 380.00 professionals worden 220 landen en regio’s bediend, allemaal met een passie voor logistiek en om nieuwe markten te bereiken. In Nederland bestaat DHL uit de 5 Business Units die vanuit verschillende locaties in Nederland opereren. De activiteiten van deze Business Units zijn weliswaar allemaal gericht op logistieke dienstverlening, toch is de aard van de werkzaamheden en de verschillende functies zeer gevarieerd en niet altijd even goed bekend.

Expertises

Concepting
Design
UX
Stories
DHL heeft aan Floyd & Hamilton gevraagd om een recruitmentsite te ontwikkelen waar niet alleen aan de voorkant de verscheidenheid aan activiteiten en functies wordt getoond, maar waar ook aan de achterkant de verschillende ATS-systemen goed met elkaar en met de website integreren. De candidate journeys mogen niet lijden onder de keuzes voor verschillende backoffice systemen en op de website moet DHL zich als één werkgever tonen.

Employer Branding

Mocht DHL zichzelf voorheen vanuit een interne focus op de website presenteren (Business Units en afdelingen), in de nieuwe website is vooral gekeken naar wensen en gedrag van de belangrijkste doelgroepen waarvoor de website is neergezet. Dus meer op basis van werelden (op de homepage), een sectie vakgebieden en pas later de Business Units. Voor een kandidaat is het mogelijk om alleen door de keuze voor bijvoorbeeld chauffeur te maken, de betreffende vacatures van alle units. Het is daarmee met de nieuwe site gelukt om de kandidaat echt centraal te stellen.

ATS-integraties

Het samenvoegen van 3 business units op één recruitmentplatform maakte het niet alleen belangrijk om goed naar de verschillende doelgroepen te kijken, maar ook om ondanks de verschillende ATS systemen toch een eenduidige presentatie en journey te creëren. Er is gekoppeld met Taleo en Avature. Het snel en eenvoudig solliciteren, het laden van de vacatures en het volledige doormeten van het sollicitatie proces is ondanks de verschillende koppelingen en met name het lastig te integreren Taleo toch volledig geslaagd.

Ons Laatste werk

Aviko

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 7 landen websites, draait om inspiratie en conversie. Het slimme CMS Content Composer zorgt ervoor dat de verschillende landingspagina’s (vacaturedetailpagina, vakgebieden en onze verhalen) leiden tot logische candidate journeys en soepele conversies.

Bekijk de case
NS

De Nederlandse Spoorwegen staan al jaren bekend om hun goede employer branding en hun uitgekiende recruitmentstrategie. Ook hun recruitmentwebsite werd al veel geprezen, maar toch zijn ze niet stil blijven zitten. Er is weer een nieuw én sterk verbeterd recruitmentplatform ontwikkeld.

BEKIJK DE CASE
UMC Utrecht

Een website die naadloos aansluit bij de UMC Utrecht branding en die mede dankzij de dynamische content bezoekers informeert, maar vooral ook inspireert. De veelzijdigheid van deze ‘essentiële’ top-werkgever komt goed naar voren en er is vooral zorg besteed aan de verschillende en optimale candidate journey’s.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram