De Bijenkorf

Al ruim 148 jaar is Bijenkorf een begrip in Nederland en vindt een uiteenlopende groep bezoekers de weg naar de filialen. Met een exclusief assortiment, spraakmakende marketingacties en bijzondere evenementen onderscheidt De Bijenkorf zich in de markt. Het is hun ambitie om het meest verrassende, inspirerende en creatieve warenhuis van de wereld te worden. Hierbij creëren zij voor hun gasten een wereld van inspiratie waarbij ieder bezoek aan één van onze winkels een belevenis is.

Expertises

Concepting
Design
UX
Stories

Verken de Bijenkorf

Hoe zet je een vacatureplatform neer dat recht doet aan de premium uitstraling van De Bijenkorf? Hoe geef je kandidaten goed inzicht in het werken bij De Bijenkorf, maar manage je ook direct de verwachtingen door een persoonlijke en objectieve eerste selectie? En hoe richt je het Applicant Tracking Systeem zo in dat ook grote aantallen sollicitaties snel kunnen worden behandeld en klantvriendelijk en efficiënt kunnen worden opgevolgd?

De oplossing

Een separate recruitmentwebsite met een heldere, open structuur en op de homepage duidelijke calls-to-action. De veelzijdigheid van De Bijenkorf moet direct zichtbaar zijn, onder andere door een duidelijk onderscheid in het werken op het hoofdkantoor en de filialen. Daarnaast moet het eerste gevoel een juiste combinatie zijn van de merken, de locaties en de medewerkers. De vacatures zullen door een goede SEO-structuur ook zelfstandig door zoekmachines worden gevonden en moeten zich dus presenteren als aantrekkelijke en overzichtelijke landingspagina’s. De applicant journey moet soepel en intuïtief zijn en rekening houden met de verschillende wijze en pagina’s waarop
sollicitanten op de website zullen landen.

De aansluiting met ApplyApp moet gaan zorgen voor een eerste selectie op basis van een functiegericht assessment en de sollicitant de mogelijkheid geven zijn kandidatuur te verrijken met een video-pitch. Een soepele koppeling van de website met ApplyApp en het ATS (WebQube) zal ervoor zorgen dat de recruiters al een volledig dossier van kandidaten krijgen en kan er eenvoudig actie worden ondernomen. Verder in het proces zal ook RAET door middel van een koppeling worden geïntegreerd.

Resultaat

Een mooie harmonie van eenvoud en luxe toont zich op de nieuwe website, geeft goed de merkwaarden en de look-and-feel van De Bijenkorf weer en maakt het voor een groeiend aantal websitebezoekers en sollicitanten aantrekkelijk om verder te reizen.Met ApplyApp kan De Bijenkorf integer en kwalitatief blijven selecteren op het grote aantal sollicitanten.

Ons Laatste werk

Aviko

Alles op de global recruitmentsite, maar ook op de 7 landen websites, draait om inspiratie en conversie. Het slimme CMS Content Composer zorgt ervoor dat de verschillende landingspagina’s (vacaturedetailpagina, vakgebieden en onze verhalen) leiden tot logische candidate journeys en soepele conversies.

Bekijk de case
NS

De Nederlandse Spoorwegen staan al jaren bekend om hun goede employer branding en hun uitgekiende recruitmentstrategie. Ook hun recruitmentwebsite werd al veel geprezen, maar toch zijn ze niet stil blijven zitten. Er is weer een nieuw én sterk verbeterd recruitmentplatform ontwikkeld, maar nu nog even geduld: binnenkort live!

#SoonToCome
UMC Utrecht

Een website die naadloos aansluit bij de UMC Utrecht branding en die mede dankzij de dynamische content bezoekers informeert, maar vooral ook inspireert. De veelzijdigheid van deze ‘essentiële’ top-werkgever komt goed naar voren en er is vooral zorg besteed aan de verschillende en optimale candidate journey’s.

Bekijk de case
BEKIJK MEER PROJECTEN

Ook geïnteresseerd in een super-toffe-vette Recruitment Website? Neem contact op met Ramses.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram